Kan tahlili çeşitleri nelerdir ?

Genel olarak yapılan kan tahlili çeşitleri şunlardır:         




1. Biyokimya Tahlilleri

  • Kan şekeri (açlık, tokluk)

  • Üre

  • Kreatinin

  • Kolesterol

  • Trigliserit

  • HDL

  • LDL

  • AST (SGOT)

  • ALT (SGPT)

  • Fosfor

  • Kalsiyum

  • Total protein

  • Albumin

  • Ürik asit

  • Total Bilirubin

  • Direk Bilirubin

  • Amilaz

  • CK

  • CK-MB

  • Sodyum

  • Potasyum

  • Klorür

  • Demir

  • Demir bağlama kapasitesi

  • ASO

  • CRP

  • RF



2. Hormon Tahlilleri

  • TT3: Total T3

  • TT4: Total T4

  • FT3: Serbest T3

  • FT4: Serbest T4

  • TSH: Tiroid-Stimulating Hormon (Tiroid Uyarıcı Hormon)

  • E2: Estradiol

  • ß-HCG: Beta Human Chorionic Gonatdotropin

  • FER: Ferritin

  • B12: Vitamin B12

  • FOL: Folik Asit

  • Testosteron

  • DHEA-SO4: Dehidroepiandrostendion-sülfat

  • 17-alfa-OH-P: 17-alfa-hidroksi-progesteron



3. Tümör Belirteçleri

  • AFP: Alfa-Fetoprotein

  • CEA: Karsinoembriyolojik antijen

  • CA 125: Karbonhidrat antijen 125

  • CA 15–3: Karbonhidrat antijen 15-3

  • CA 19–9: Karbonhidrat antijen 19-9

  • PSA: Prostat-Spesifik Antijen

  • Free PSA: Serbest PSA


4. Pıhtılaşma tahlilleri

  • PTZ: Protrombin Zamanı

  • APTZ: Aktive Parsiyel Tromboplastin Zamanı

  • Kanama zamanı

  • Pıhtılaşma zamanı

  • Fibrinojen

  • D-Dimer

  • Fibrin yıkım ürünleri



5. Hematoloji tahlilleri

  • Hemogram (kan sayımı)

  • Periferik yayma

  • Sedimantasyon


6. Hepatit Tahlilleri

  • HbsAg

  • Anti-Hbs

  • Anti-HAV IgM

  • Anti-HAV Total

  • HbeAg

  • Anti-HBe

  • Anti-HIV

  • Anti-HCV


7. İmmünoloji tahlilleri

  • Kompleman testleri (C3,C4)

  • İmmünglobulin testleri (IgG, IgA, IgM)

8. Kültür tahlilleri

9. Genetik tahliller

kan tahlili niçin yapılır

Bu konu ile alakalı (Kan tahlili nedir?) konumuzuda inceleyebilirsiniz..

Yorumlar

  1. Verdiğiniz açık ve yeterli bilgilerle beni aydınlattığınız,endişemi giderdiğiniz için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. otizm hastamiz.bes yasinda.en dusuk seveiyede deniyor.risperdal kullandik
    ama neye yaradigini anlayamadik.kan tahlili yapip verin dendi.hangi kan tahlili yapmaliyiz

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    İlacın prospektüsünde "Otistik çocuk ve ergenlerde otistik bozukluğa bağlı olarak görülen asabiyet, hırçınlık, kendine zarar verme, öfke nöbetleri ve ani duygu durum değişiklikleri gibi çeşitli davranışlar için kullanıldığı yazmaktadır. Bu ilacın kandaki düzeyi tespit edilebileceği gibi, kullanım sırasındaki yan etkilerini ölçmeye dayanan kan tahlilleri de isteniyor olabilir. Ayrıca bu ilacı kullanırken dikkat edilmesi gereken şeyler hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Bu ilaçla birlikte kullanılmaması gereken ilaçlar nelerdir, bunları da öğrenmelisiniz. Tüm bunları lütfen doktorunuza sorunuz. En doğru bilgileri bir çocuk psikiyatristinden alabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba.Bu anti hiv testleri kac ay sonra kesin negatiflik verir.Devlet hastanelerinde yapilan anti hiv testi güvenilir midir?

    YanıtlaSil
  5. Uyuşturucu veya alkolün kanimizda olmadığını ispatlamak için hangi kan testini nerde yapabilirim

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Etanol testi kandaki alkol seviyesini belirler. Uyuşturucu maddeler çeşitli hastanelerin acil servislerinde, Amatem'lerde veya bazı özel laboratuvarlarda yapılır. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba; gebeliğin 13. haftasında doktorun isteyebileceği bütün kan ve idrar tahlilleri acilden yapılabiliyor mu? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Hayır, yapılmaz. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.

    YanıtlaSil
  9. Hocam yaptırmış olduğum kan tahlilinde GGT 189 13 sonra GGT 82 7 sonrada 58 çıktı. Ben alkol kullanıyorum. Fakat ilk tahlilden önce 1 hafta boyunca sabah ve yatarken melisa ve karabaş otu çayı içmiştim. Birde çiğ ıspanak salatası yemiştim. Bunlar GGT ve bilirubin i yükseltir mi.?Özel bi hastanede uzman gastroenteroloji gittim. İki tahlil yaptı ben seni tedavi edemem bir profosore git dedi. Saygılarımla. İyi günler.

    YanıtlaSil
  10. Alkol kullanıyorum çıkmış . Ben hiç alkol kullanmadım. sigara içiyordum. GGT yüksek olunca sigarayida bıraktım.

    YanıtlaSil
  11. Hocam yaptırmış olduğum kan tahlilinde GGT 189 13 sonra GGT 82 7 sonrada 58 çıktı. Ben alkol kullanmiyorum. Sigara içiyordum GGT değeri yüksek çıkınca onuda biraktim. Fakat ilk tahlilden önce 1 hafta boyunca sabah ve yatarken melisa ve karabaş otu çayı içmiştim. Birde çiğ ıspanak salatası yemiştim. Bunlar GGT ve bilirubin i yükseltir mi.?Özel bi hastanede uzman gastroenteroloji gittim. İki tahlil yaptı ben seni tedavi edemem bir profosore git dedi. Saygılarımla. İyi günler.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Taner bey,
    GGT test sonucunun yüksek çıkmasının tek sebebi alkol değildir. Alkol kullananlarda yüksek çıkmasının sebebi alkolün karaciğeri zehirleyici etkisine bağlıdır. Alkol dışında bazı ilaçların uzun süre kullanımı da GGT yükselmesine yol açabilir. Alkol veya ilaçlar kimyasal maddelerdir ve bunlar karaciğer hücreleri için zararlıdır. Bunlar gibi bazı bitkisel ürünlerde de kimyasal maddeler vardır ve bu kimyasal maddeler karaciğere tıpkı alkol gibi zarar verir. Sonuçta bazı kişilerde alkol, bazı kişilerde uzun süre kullanılan ilaçlar, bazı kişilerde de hiç zararı olmadığı düşünülen bitkisel bazı ürünler, çaylar karaciğere zarar verir ve GGT düzeyini yükseltir. Bu tip maddelerin kullanımının kesilmesi ile karaciğer genellikle kendini toparlar ve normal seviyesine iner. Ancak bazen karaciğer hasar görür ve işlevini yapamaz duruma gelebilir. Bu durumda ise uygun karaciğer bulunamazsa kişi karaciğer yetmezliğinden ölebilir.
    Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkürler hocam.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder