Ne zaman doğum yapacağım ? Kaç haftalık hamileyim ?

Hamile olduğunu öğrenen kadınların en fazla merak ettiği şey ne zaman doğum yapacaklarıdır. Bunun en büyük sebebi doğum öncesi ve doğum sonrası yapılacak bir takım işlere hazırlık yapmaktır.  Ne zaman doğum yapılacağının kesin tarihinin bilinmesi pek o kadar da mümkün değildir. Gebelerin hamilelik sürecini etkileyen birçok faktör olduğundan hamile bir kadının ne zaman doğum yapacağı çeşitli verilerin yardımıyla ancak tahmin edilebilir.

gebelik haftası hesaplama


Tahmini doğum tarihi nasıl hesaplanır ?

Normal bir gebelik süresi ortalama olarak 280 gündür. Bu süre 40 haftaya karşılık gelir.

Tahmini doğum tarihi hesaplanırken kadının son adet tarihinin ilk gününün bilinmesi büyük önem taşır. Çünkü bu tarihten itibaren 40 hafta veya 280 gün eklendiğinde tahmini olarak doğum tarihi ortaya çıkar.

Burada önemli olan tarih son adetin bittiği değil, başladığı gündür.

Pratik olarak tahmini doğum tarihini hesaplamanın kolay bir yöntemi vardır. Son adet tarihinin ilk gününe 7 gün eklendiğinde doğumun gerçekleşeceği gün, son adet görülen aydan 3 ay çıkarıldığında ise doğumun gerçekleşeceği ay ortaya çıkar. Bunun için bir örnek vermek gerekirse:

Kadının son adetinin ilk günü 5 Mart olsun

  • Buna 7 eklendiğinde 12 Mart bulunur.

  • 12 Mart’tan 3 ay geri gidildiğinde ise; 12 Aralık tarihi bulunur.

  • Kabaca tahmini doğum tarihi 12 Aralık’dır. Bu tarih ayların 30 veya 31 gün olmalarına bağlı olarak değişir. Tahmini doğum tarihi 12 Aralık tarihinin 3 gün öncesi ile 3 gün sonrası arasında olacaktır.

Aşağıdaki linke tıklayarak kaç haftalık hamile olduğunuzu ve bebeğinize ne zaman kavuşacağınızı tahmini olarak öğrenebilirsiniz. 

KAÇ HAFTALIK HAMİLE OLDUĞUNUZU HESAPLAYIN

Tahmini doğum tarihinin hesabı, kadının adet dönemlerinin düzenli olduğu düşünülerek yapılmıştır.

Eğer hamilelik öncesi dönemde adet düzensizlikleri varsa, bu hesaplama ile doğum tarihini tahmin etme güçleşir ve çıkan tarih hatalı olabilir. Bu sebeple, adet düzensizliği olan kadınlardaki tahmini doğum tarihini belirlemede doktorunuzun yapacağı ultrasondan daha çok faydalanılır.

Yorumlar

  1. Selam,benim son adetimin ilk günü 7 aralıkta olmuştur.Amma hamile kalmamak için korunuyordum.28 aralığa kadar korunuyordum.Tam 28 aralıkta korunamadım olan oldu.Hamile kala bilirmiyim?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevda hanım,
    O tarihte hamile kalma ihtimaliniz düşüktür. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar benim normalde 16 haziran son adetim ama doktor onde gidiyosun dedi 1 hafta yani 9 haziran oluyo hangisiyle hesaplicam calisiyorum ve dogum iznine ona gore ayrilicam

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Dicle hanım,
    Tahmini doğum tarihi son adet tarihine göre hesaplanır. Siz de buna göre hesap yapmalısınız. Yazımızda bulunan hesaplayıcıya 16 Haziran 2017 tarihi girildiğinde doğum tarihi olarak 23 Mart 2018 tarihi çıkmaktadır. Ancak bu tarih tahmini bir tarihtir. Doğum tarihi gebeliğin son dönemlerinde doktorunuzun yapacağı muayeneler ile daha net ortaya çıkacaktır. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.

    YanıtlaSil
  5. Meraba, benim doğumdoktorumun dediğine göre 20 nisan 2018 gözüküyor.32.haftam tam olarak hangi tarihten başlayacak.kendim hesaplamaya çalıştım ama işin içinden çıkamadım.ona göre iznimi kullanayım.bu arada son adet tarihimin ilk günü 14 temmuz.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Tuba hanım,
    Doktorunuzun vermiş olduğu tahmini doğum tarihi doğrudur. Siz de buna göre izin tarihinizi belirleyebilirsiniz. Yapmanız gereken hesaplama şöyle olmalıdır:
    Doğum süresi olarak belirlenen 40 haftaya göre tahmini doğum tarihi 20 Nisan ise, bu tarihten 8 hafta (=56 gün) süresini çıkartarak izne çıkma tarihiniz belirlenecektir. Buna göre 23 Şubat tarihinden sonra izne çıkabilirsiniz. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.
    Not: Yazımızı faydalı bulduysanız sayfamızdaki butonları tıklayarak facebookta paylaşmanız başkalarının da faydalanması açısından yararlı olacaktır.

    YanıtlaSil
  7. Mrb benim son adet tarihimin ilk gunu 10 mayis 2017 dogumum hangi gune denk gelecek acaba hesaplayabilirmisinz

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Sema hanım,
    Hesaba göre tahmini doğum tarihiniz 14 Şubat günüdür. Sağlıklı bir doğum gerçekleşmesini dileriz.
    Not: yazımızda bulunan 'gebelik haftası hesaplayıcısı'nda bu hesap yapılmaktadır. Niçin onu kullanmayıp bize sorma ihtiyacı hissettiğini merak ediyoruz. Acaba hesaplamada bir sorun mu oldu?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba benim ilk adet olduğum tarih 13haziran 2017 ne zaman dogum yaparım

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Canan hanım,
    Yazımızda bulunan hesaplama sistemini kullanarak, gerekli yerlere gerekli bilgileri girerek ne zaman doğum yapabileceğinizi tahmini olarak bulabilirsiniz. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.

    YanıtlaSil
  11. Ben nezaman dogum yaparım

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Fatma hanım,
    Gerekli tarihleri sayfada bulunan uygun yerlere yazarak ne zaman doğum yapacağınızı tahmini olarak öğrenebilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  13. Neden ilah adet in ilk gününü söylüyorlar doktorlar nerden biliyorlar belki de eşler aylar sonra yeni birlikte olmuşlar yani illahi adetin ilk gününü söylemek zoründamıyız örnek adetim bir hafuar kala eşimde gurbetten yeni geldim ve ben hamile kaldım adet görmedim bü hesaplama yanlış olmaz mı bebek iki haftalık iken doktorlar adetin ilk gününü hesaplayarak iki haftalık bebeği sekiz haftalık olarak kabul etmiş olür bence

    YanıtlaSil
  14. Neden ilah adet in ilk gününü söylüyorlar doktorlar nerden biliyorlar belki de eşler aylar sonra yeni birlikte olmuşlar yani illaki adetin ilk gününü söylemek zoründamıyız örnek adetim bir hafta kala eşimde gurbetten yeni geldi ve ben hamile kaldım adet görmedim bü hesaplama yanlış olmaz mı bebek iki haftalık iken doktorlar adetin ilk gününü hesaplayarak iki haftalık bebeği sekiz haftalık olarak kabul etmiş olmazmı

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ben Mayıs'ın 22 ilk günü adet gördüm ama eşim gürbeteydi biz haziranın 12 de birlikte olduk ve adet görmeme bi kaç gün kala ben hamile kaldım bidahada adet görmedim sizce bebeğim kaç haftalıktır şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Gizem hanım,
    Tüm dünyada doktorlar gebelik süresini belirlemede yazımızda belirtilen hesaplama yöntemini kullanırlar. Bu sizden alınan son adet tarihinin ilk günü kullanılarak yapılan hesaplamadır. Ancak hesaplama yapılırken adet tarihinin ilk gününde hemen hamile kalacağınız düşünülmez. Zaten adetin ilk günü hamile kalmanız da imkansızdır. Evet, hesaplamanın doğru yapılabilmesi için illaki son adetin ilk gününü söylemek zorundasınız. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Gizem hanım,
    Tüm dünyada doktorlar gebelik süresini belirlemede yazımızda belirtilen hesaplama yöntemini kullanırlar. Bu sizden alınan son adet tarihinin ilk günü kullanılarak yapılan hesaplamadır. Ancak hesaplama yapılırken adet tarihinin ilk gününde hemen hamile kalacağınız düşünülmez. Zaten adetin ilk günü hamile kalmanız da imkansızdır. Evet, hesaplamanın doğru yapılabilmesi için illaki son adetin ilk gününü söylemek zorundasınız. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Gizem hanım,
    Verdiğiniz tarihe göre bebeğiniz en fazla 4 haftalıktır. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  19. Anladım Sağolun teşekküredrim beni aydınlatığınız için

    YanıtlaSil
  20. Değerli dr,
    27kasım 2018 son adet ilk günm ancak 9 aralıkta beraber olduk 13 aralıkta muayene olduğumda yumurtanın çatladığı söylendi tahmini doğum tarihi ne olabilir?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Aslı hanım,
    Son adet tarihinize göre tahmini doğum tarihiniz 3 Eylül 2019 tarihidir. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,
    1 ocak itibari ile doktorum 4 haftalık hamile olduğumu söyledi son adet günü başlangıcım ise 16 Kasım doğum yapacağım tahmini ay ve günü rica etsem öğrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Seda hanım,
    Son adet tarihinize göre tahmini doğum tarihiniz. 23 Ağustos 2019'dur. Sağlıklı bir hamilelik dileriz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder