Elektrofizyolojik testler nelerdir?


Elektrofizyolojik testler kalbin neden düzgün atmadığını belirlemek için yapılan testlerdir. Bunu belirlemek için kalp içindeki elektrik akımı elektrofizyolojik testler ile incelenir. Test sonucu kalpte bir ritim bozukluğu olup olmadığını ortaya koyar. Ritim bozuklukları ya da anormal kalp atımı “aritmi” olarak adlandırılır. Elektrofizyolojik testlerle belirlenen probleme yönelik tedavi seçenekleri değerlendirilerek en uyun tedavi seçilir.

Aritmi nedir?

Normalde kalbin belirli bir ritmi vardır. Bu ritme göre kasılan kalp kası vücuda kan pompalar. Ancak bazen bu ritim bozulabilir. Bu duruma aritmi yani ritim bozukluğu adı verilir.
Aritmi olduğu zaman kalp atımı ya çok hızlı, ya çok yavaş veya düzensiz atımlar şeklindedir. Bu durumda vücut ihtiyacı olan kanı alamaz, kalp çarpıntısı olabilir ve kişi kendinden geçerek bayılabilir.


Elektrofizyolojik test ne işe yarar?

Elektrofizyolojik testler ile bir anlamda kalbin elektrik sisteminin haritası çıkarılır. Böylece doktor anormal kalp atımlarının kalbin hangi bölümünden geldiğini öğrenir.


Elektrofizyolojik test nasıl yapılır?

Elektrofizyolojik testlerin yapılabilmesi için özel cihazlara ihtiyaç vardır. İşlem bu testin yapılması için ayrılmış özel bir alanda doktorlar ve hemşireler tarafından yapılır.
Test sırasında uyanık olunur fakat işlem öncesi bir sakinleştirici yapılabilir.
Doktor genellikle kasıktaki veya koldaki bir damardan ince bir tüp sokarak kalbe doğru damar içinden ilerler ve kalpteki problemi tespit etmeye çalışır.



Kardiyak ablasyon nedir?

Kardiyak ablasyon ritim bozukluğunu düzeltmek için kullanılan bir yöntemdir. 
Damar içine sokulan tüpün ucundan kalpteki sorunlu bölgeye gönderilen enerji, kalp kasındaki problemli alandaki hücreleri öldürür. 
Hücreler ölünce anormal ritim ortadan kalkar ve kalp normal atımına kavuşur. 
İşlem sonrasında bir gece hastaned ekalmak gerekebilir. 

Yorumlar